Jako každý rok, tak ani tento společnost AMD svůj slib neporušila. Ke konci prosince by měly vyjít nové ovladače verze 19.12.2 obsahující spoustu nových, nabitých funkcí a nejenom to. Aktualizace přinese i kompletně předělané uživatelské rozhrání a zlepšenou stabilitu. U té ale musíme počítat s tím, že vylepšení nepůjde poznat hned a bude potřeba pár drobných aktualizací. Adrenalin 2020 bude kompatibilní pouze s Windows 7, 10 a podporován bude na grafických kartách architektury CGN, tedy Radeon RX 400, a novějších.
Nejočekávanější nadělení
Hlavním tématem tohoto článku ale je Radeon Boost. Něco s podobným principem AMD vydala už v roce 2016 pod názvem Chill. Rozdíl je ovšem v tom, že předchozí funkce ve hrách podle potřeby měnila snímkovou frekvenci (FPS). Účel ale zůstává u obou stejný – snížení spotřeby grafické karty.
Možná si říkáte, že náhlá změna rozlišení bude trnem v oku. Na to společnost při vývoji myslela. Snížení za účelem vyšších FPS se bude dít jen při dynamických částech hry čili když běháte někde po městě a hra vykresluje mnoho textur, částic a tak dále. Boost tedy sleduje pohyb myší a rozezná tak moment, kdy hýbete kamerou. V zápalu hraní si nakonec ani nevšimnete, že se rozlišení stihlo nějak změnit.
Novou funkci bude možné využít jen u podporovaných her. AMD zatím uvedlo jen 8, snad s postupem času ohlásí více. Jedná se o tyto:
– Overwatch
– PUBG
– Borderlands 3
– Shadow of the Tomb Raider
– Rise of the Tomb Raider
– Destiny 2
– GTA V
– Call of Duty WWII
Možnost nastavení
Pomocí „Minimum resolution“ si lze nastavit o kolik procent může Radeon Boost rozlišení snížit. V základu je to 50 %. Pokud tedy máte monitor 1920 x 1080 a tuto volbu jste zanechali na původní hodnotě, v určité části hry skončíte na 960 x 540. Což není úplně ideální, doporučuji si s nastavením vyhrát.
V ukázce, kdy byly testovány 3 hry (Overwatch, PUBG a Rise of the Tomb Raider), se průměrně zvýšil výkon o 23 %. Nejvíce to šlo poznat hlavně u PUBG – navýšilo se až o 10 FPS. Samozřejmě, to byly počítače poskládané tak, že CPU nezaostává za grafikou. Na normálních, uživatelských sestavách bude výsledné zvýšení snímkové frekvence individuální.